ویژگی ها و کاربرد های دریچه منهول چدن بتن

دریچه های منهول چدنی، پس از تولید در آزمایشگاه های معتبری مورد آزمایش قرار می گیرند. این نوع دریچه منهول چدن بتن، دارای تاییدیه تست دانه بندی مصالح بوده و از این رو برای استفاده در محیط های مختلف کاربردی است. این دریچه ها پس از تست آنالیز، مورد تایید آزمایشگاه های قرار میگیرند. تا با اطمینان خاطر بالا به دست مشتری برسند. 

تمامی نمونه های دریچه منهول چدن بتن طبق استاندارد جهان تولید می شوند. همین ویژگی این دریچه های منهول چدنی،  باعث شده است تا استفاده از دریچه های بتنی در محیط های مختلف کاربرد داشته باشد. اصولا دریچه های منهول چدن از وزن بالایی برخوردار هستند. 

اما زمانی که این دریچه ها با بتن ترکیب می شوند، از وزن بالاتری نیز برخوردار می شوند. اصولا این دریچه ها قادر هستند بین 25 تا 45 تن وزن را تحمل کنند. از این رو هم برای خیابان های پرتردد، هم برای فرودگاه ها و هم برای محیط هایی که خاص هستند، مناسب به شمار می روند. 

بیشترین نمونه دریچه منهول چدن بتن در دو مدل لوله دار و ساده طراحی و تولید می شوند. که هر یک از این نمونه های دریچه منهول، مناسب برای محیط خاصی است. بتنی که برای تولید این دریچه ها استفاده می شود 450 عیار بوده و همین مسئله باعث شده است تا بین دریچه های منهول، این دریچه ها بسیار محبوبیت به دست آورند. 

مزایا و مشخصات استفاده از دریچه منهول چدن بتن

دریچه های منهول چدنی را می توان در طرح ها و آرم های مختلفی تولید و به بازار عرضه کرد. برای این که قدرت مقاومت این دریچه های منهول افزایش یابد، در آن از سیمان ضد سولفات تیپ استفاده می کنند. معمولا برای تولید این نمونه از دریچه ها، نیاز به بار فشار بخار به مدت 8 ساعت است. تا دریچه منهول به فراوری برسد. 

استفاده از این دریچه ها بدون شک می تواند ایمنی بیشتری به محیط هایی که دارای حفره های فاضلابی هستند ببخشد. در نمونه های قدیمی دریچه منهول هایی که تولید می شد، برای راحتی رفت و آمد از پله هایی برای دسترسی به داخل آن استفاده می شد. اما امروزه این دریچه ها بدون پله تولید می شوند و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. 

  • طراحی و تولید مطابق استاندارد (124 BS-EN) و (ISIRI 14976)
  • داراری قطر ورودی منهول 600mm مطابق استاندارد EN 124
  • دارای آرماتور بندی با میلگرد 8 آجدار، جهت افزایش گیرایی و استحکام بتن
  • دارای امکان تولید کلاف و ستاره از جنس چدن خاکستری (C250) و چدن داکتیل (D400)
  • استفاده از الیاف پلیمری به منظور جلوگیری از رشد و ایجاد ترک، افزایش مقاومت کششی، ضربه ای و خشکی بتن
  • دریچه منهول چدن بتن دارای قابلیت عدم نفوذ پذیری آب در بتن بوده و به راحتی دچار خوردگی و سایش نمی شود.
  • این دریچه های منهول به دلیل داشتن پوشش رنگ پرایمر، در برابر گاز های سمی فاضلاب دچار خوردگی نخواهند شد. زیرا هم سطح و هم دور درب دریچه منهول چدن بتن از این رنگ استفاده شده است.
  • این دریچه ها دارای محل کلنک خوری بوده و که باعث سهولت در برداشتن درب منهول می گردد.
  • علاوه بر آن دریچه منهول چدن بتن دارای آچار مخصوص چرخدار است که برای باز و بسته کردن دریچه با حداقل نیرو مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این دریچه ها بین 2 تا 4 سوراخ هوا دارند که کمک می کند تا گاز های فاضلاب به راحتی از چاه تخلیه شوند.
  • و ....