ویژگی ها و کاربرد های دریچه کوپلیمری

در میان دریچه های منهولی که تولید می شوند، دریچه کوپلیمری از جمله دریچه های قدیمی و پرکاربردی هستند که استفاده می شوند. برای این که بتوانیم به زیر ساخت های شهری دسترسی داشته باشیم، لازم است از دریچه ها منهول استفاده کنیم. زیرا می دانیم که زیر ساخت ها در اصل به تعمیرات دوره ای و سرویس ماهانه نیاز دارند.

برای این که بتوانیم به راحتی به این زیرساخت ها دسترسی داشته باشیم، تا در مواقع بروز مشکل، آن را برطرف کنیم، باید از دریچه های منهول مناسب استفاده کنیم. دریچه کوپلیمری یکی از نمونه دریچه های منهولی می باشد، که باید بسته به محل مورد نظر از آن استفاده کرد. 

این که دریچه منهول برای چه محیطی لازم است، یا این که میزان مقاومت آن چقدر است، میتواند ما را به سمت نمونه های متنوعی از دریچه های منهول هدایت کند. از دریچه های منهول کوپلیمری در محیط های خاصی استفاده می شود. می توانیم از دریچه کوپلیمری برای پیاده رو، فرودگاه ها، خیابان ها، کارخانه ها و … استفاده کنیم. 

زیرا این محیط ها نیاز به دریچه های مخصوصی دارند، که باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشند. ابتدا دریچه های منهولی که تولید و به بازار عرضه می شدند، از بتن و چدن بودند. اما امروزه دریچه کوپلیمری با مواد کامپوزیتی و پلیمری نیز تولید و به بازار عرضه می گردند. 

با این که مواد بتنی سنگین بودند اما از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار بودند. در حالی که منهول های چدنی از نظر قیمت نسبت به دیگر دریچه ها بیشتر بوده و از مقاومت کمی نیز در برابر مواد شیمیایی برخوردار بودند. 

ویژگی ها و مشخصات کلی دریچه کوپلیمری

پیش از این که بخواهید اقدام به خرید دریچه های منهول کوپلیمری نمایید، لازم است ابتدا این دریچه ها را بشناسیم. برای تولید دریچه های کوپلیمری از مواد پلیمری استفاده می شود. از این رو این دریچه ها از نظر وزن نسبت به نمونه های بتنی و چدنی سبک تر هستند. 

علاوه بر آن باید بگوییم دریچه کوپلیمری در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار بوده، و به هیچ عنوان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. این مسئله باعث می شود تا دریچه های منهول کوپلیمری به هیچ عنوان پوسیده نشده و از عمر بیشتری برخوردار باشند. 

دریچه های منهول کوپلیمری خود در نمونه های مختلف و متنوعی تولید می شوند. زیرا این دریچه ها بسته به مقاومت و استحکام، به صورت متنوع تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر لازم باشد از دریچه کوپلیمری برای پیاده رو استفاده شود، نیازی نیست وزن و بار سنگینی را تحمل کند. پس باید به میزانی قدرت تحمل وزن را داشته باشد که یک انسان و یا دوچرخه بتواند از روی آن عبور کند.
در حالی که اگر از دریچه های منهول کوپلیمری برای محیط های پر تردد و سنگین بار بخواهید استفاده کنید، باید از دریچه کوپلیمری کلاس دوم که قادر است بیش از 125 کیلو گرم وزن را تحمل نماید، استفاده کنید. حتی در برخی موارد از این دریچه ها برای اتوبان هایی که ماشین ها با سرعت و وزن بالا عبور می کنند استفاده می شود.
که در این حالت این دریچه های منهول قادر هستند وزن 250 تن را نیز تحمل کنند. پس انتخاب دریچه های منهول، بسته به محیط مورد استفاده متفاوت است.