ویژگی ها و کاربرد های دریچه چدن داکتیل

دریچه های مختلف و متنوع بسیاری برای استفاده بر روی منهول تولید می شود. یکی از نمونه دریچه های مناسبی که بسیار پرکاربرد است، دریچه چدن داکتیل است. این نوع از دریچه های منهول بیشتر برای محیط های خاص استفاده می شوند. مسیر هایی که بار ترافیکی سنگینی دارند. 

فرودگاه ها، جاده ها و مسیر های خاص با بار ترافیکی بالا، نیاز به دریچه چدن داکتیل دارند. زیرا این دریچه ها از وزن کمی برخوردار هستند، اما قدرت تحمل بار آنها بسیار زیاد است. علاوه بر آن این نوع دریچه های چدنی به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد، از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. 

علاوه بر موارد یاد شده، می توان از دریچه چدن داکتیل در شرکت آب و فاضلاب نیز استفاده کرد. چدن به کار رفته در این دریچه ها، چدن داکتیل مطابق با استاندارد های بین المللی است. این دریچه های منهول طبق استاندارد بین المللی BS-EN124 تولید می شوند که مطابق با کلاس D400 هستند. 

اصولا دریچه های منهول چدن داکتیل را در سایزها و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می کنند. دریچه چدن داکتیل را می توانید در اندازه های 50، 60، 70 و 80 سانتی متر تولید و به بازار عرضه کرد. این دریچه های منهول با قابلیت های منحصر به فردی که دارند، برای محیط هایی که در انها فشار زیادی وجود دارد، مناسب هستند. 

از این رو مطابق با استاندارد بین المللی EN 1563 تولید شده و به بازار عرضه می شوند. دریچه های منهول چدنی را می توانیم به عنوان نمونه ای خاص از دریچه های منهول به شمار آوریم که محبوبیت بالایی دارند. 

مشخصات و ویژگی های دریچه چدن داکتیل

در میان انواع مختلفی از دریچه های منهول که تولید می شوند، برخی دارای ویژگی های خاصی هستند. از جمله این دریچه ها باید به دریچه های چدنی داکتیل اشاره نماییم. این دریچه ها دریچه های آدم رو دارند و در ابعاد استانداردی تولید می شوند.
دریچه چدن داکتیل دارای سوراخ های خروج هوا بوده و از ارتفاع استانداردی برخوردار است. برای این که این دریچه ها دچار لق شدگی نشوند و صدایی از خود تولید نکنند، در اطراف ان از لاستیک های ضربه گیر از جنس EPDM استفاده می شود.
برای رنگ آمیزی دریچه های چدنی داکتیل معمولا از رنگ اپوکسی پلی آمید استفاده می شود. این رنگ ها چسبندگی بالایی دارند . در برابر محیط های اسیدی و بازی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر آن دریچه چدن داکتیل در برابر رطوبت و سایش نیز مقاوم می باشند.

یکی از ویژگی هایی که منجر به محبوبیت دریچه های منهول چدن داکتیل شده است، امکان نصب توری در زیر سوراخ های هوای این دریچه های منهول است. تا از خروج سوسک از محیط فاضلاب ها جلوگیری نماید. با تمام این ویژگی ها باید بگوییم دریچه های منهول چدنی داکتیل را می توانیم انتخابی مناسب برای محیط های خاص به شمار آوریم.

 حفره ها و منهول هایی که در خیابان ها و کوچه های مختلف تعبیه شده اند، نیاز به دریچه های محافظی دارند که از سقوط افراد مختلف درون آنها جلوگیری نماید. دریچه چدن داکتیل می تواند انتخابی مناسب برای مسدود کردن مسیر این حفره ها به شمار رود.