معرفی لوله چدنی سر کاسه دار

لوله چدنی سر کاسه دار از انواع لوله های چدنی مورد استفاده در فاضلاب داخلی و هواکش شبکه فاضلاب هاست که از ذوب آهن با کک و سیلیس در طی فرایندهای صنعتی پیچیده ابتدا چدن ساخته می شود و سپس به کمک قالب های مدنظر به شکل استوانه در می آید که نوع سر کاسه دار یکی از دو نوع لوله چدنی است که مسیر عبور جریان از قسمت سر کاسه به انتهای لوله است و اتصالات خاص خود را نیاز دارد. قطر این لوله ها نیز معمولا بین 5 تا 20 سانتیمتر و در طول های 2 تا 20 متر و در وزن های 1.6 تا 56 کیلوگرم ساخته می شوند.

انواع اتصالات لوله چدنی سر کاسه دار

بیشترین نوع اتصالاتی که در برای لوله چدنی سر کاسه دار استفاده می شوند عبارتند از:

  • زانویی 45 درجه: از این زانویی در لوله کشی فاضلاب استفاده می شود.
  • زانویی 90 درجه: از این مدل زانویی بیشتر در سیستم های هواکش فاضلاب استفاده می گردد.
  • سه راهی 45 درجه: این مدل نیز مشابه با زانویی 45 درجه برای لوله کشی فاضلاب استفاده می گردد.
  • سه راهی 90 درجه: این نوع اتصالات لوله چدنی سر کاسه دار نیز در سیستم هواکش فاضلاب منازل مسکونی استفاده می گردد.
  • چهار راهی 45 درجه: از این نوع اتصالات زمانی استفاده می شود که قصد داشته باشند در جهت های مخالف هم از خط لوله انشعاب بگیرند.
  • چهار راهی 90 درجه: از این مدل اتصالات نیز برای مرتبط کردن مسیر افقی و عمودی لوله هواکش استفاده می گردد.
  • بوشن یا رابط: بوشن های ساده در هر دو طرف خود سر کاسه دار هستند و برای بیشتر کردن طول خط لوله کشی استفاده می شود.
  • بوشن تبدیل: این مدل از اتصالات لوله چدنی سر کاسه دار برای مواقعی است که دو نوع لوله چدنی با قطرهای مختلف را بخواهند به یکدیگر متصل کنند.
  • دو خم: از مهم ترین اتصالات مورد استفاده است که از آن برای انتقال مسیر لوله کشی به سمت راست یا چپ مخصوصا کنج دیوار و یا بالا و پایین برای عبور از موانع استفاده می گردد.
  • سیفون شتر گلو: در اتصال سرویس های بهداشتی به لوله چدنی سر کاسه دار فاضلاب از این مدل استفاده می شود که در زوایای 45 و 90 درجه تولید می گردند.

پس از استفاده از فیتینگ ها و یا اتصالات در مسیر لوله کشی از جنس چدن برای اینکه درزبندی خوبی صورت گیرد و نشتی اتفاق نیافتد از ترکیب دو ماده کنف و سرب استفاده می کنند. کنف را می توانید به شکل بندیل (بسته بندی های بزرگ) و یا بسته های کوچک تر خریداری کرد. پس از بکارگیری کنف نیز روی آن سرب مذاب ریخته می شود که اتصال کاملا محکم شود که به این فرایند اصطلاحا سرب کوبی گفته می شود.

گروه صنعتی پترو قائم بزرگ ترین و معتبرترین شرکت عرضه کننده انواع لوله های چدنی سر کاسه دار به همراه تمامی انواع اتصالات در سراسر کشور است که تمامی محصولات از متریال بسیار با کیفیت و با قیمتی کاملا مقرون به صرفه عرضه می شوند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت ها با شماره تماس درج شده در انتهای مطلب تماس حاصل فرمایید.