ویژگی ها و کاربرد های قیمت دریچه بتنی

دریچه های منهول بتنی، یکی از قدیمی ترین پوشش های موجود جهت استفاده بر روی منهول و چاه های فاضلاب می باشند. قیمت دریچه بتنی بسته به استاندارد های خاصی که جهت تولید آنها استفاده می شود، متفاوت است. این دریچه ها ویژگی های بسیاری دارند که آنها را برای استفاده در کوچه و خیابان مناسب نموده است. 

قیمت دریچه بتنی بسته به این که در کدام منطقه قرار است مورد استفاده قرار گیرد، و چه موادی در آن به کار رفته است، متفاوت می باشد. اما به طور معمول این دریچه های منهول بتنی را برای پوشش دهی چاله های فاضلاب شهری، در خیابان ها، پیاده رو ها، کارخانه ها و فرودگاه ها مورد استفاده قرار می دهند. 

البته برخی از این محیط ها دارا بار ترافیکی سنگینی هستند، و میزان تردد در آنها بالا می باشد. از این رو مواد به کار رفته در تولید دریچه های منهول متفاوت می شود. که همین مسئله نیز در قیمت دریچه بتنی تاثیر گذار است. اما لازم است دریچه های منهول بتنی به گونه ای طراحی و تولید شوند، که از مقاومت متفاوتی برای محیط هایی مختلف برخوردار گردد. 

یکی دیگر از ویژگی هایی که در قیمت دریچه بتنی تاثیر گذار است، تنوع تولیدی این دریچه های منهول در رنگ های مختلف است. همانطور که می دانیم دریچه های منهول را برای محیط های مخابراتی، فاضلاب و گازی نیز استفاده می کنند. که این دریچه ها باید دارای تنوع رنگی باشند. 

چه استاندارد های در قیمت دریچه بتنی تاثیرگذار هستند؟

مهمترین فاکتور های استانداردی که در تولید دریچه های منهول بتنی رعایت می شود، منجر شده است تا این دریچه ها از تفاوت قیمت خاصی نسبت به دریچه های دیگر برخوردار باشند. اصولا دریچه های بتنی را بر اساس استاندارد بین المللی bs en124 و استاندارد ملی inso 14976 تولید می کنند. 

این دریچه ها با کیفیت بوده و بر اساس محل نصب، به 6 رده مختلف تقسیم بندی می شوند. که هر یک از این رده ها، قیمت دریچه بتنی را متفاوت می کند. 

class a15: دریچه هایی هستند که بیشتر برای پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرند. این دریچه ها قادر هستند نیرویی معادل 1.5 تن را تحمل کنند. 

class b125: این نمونه از دریچه های منهول بتنی، دارای قدرت تحمل باری برابر با 12.5 تن هستند. از این رو بیشتر برای محیط هایی که محل پارک خودرو هستند، یا پیاده روهایی که به ندرت ماشین از آنجا عبور می کند، مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت دریچه بتنی class b125 نسبت به دریچه های کلاس a15 بالاتر است. 

class c250: این دریچه های منهول بتنی قادر هستند باری برابر با 25 تن را تحمل کنند. از این رو در محل هایی که بیشتر از 5/0 متر با خیابان فاصله ندارد، استفاده می شوند. 

class d400: دریچه های منهول بتنی d400 قادر هستند باری برابر با 40 تن را تحمل کنند. از این رو قیمت دریچه بتنی مدل d400 به مراتب نسبت به دیگر نمونه های دریچه منهول، بالاتر خواهد بود. بیشترین مورد استفاده از این دریچه ها، محل های عبور خودرو است. البته نوع دیگری از این دریچه ها با نام e600 نیز تولید می شوند، که همین میزان بار را تحمل نموده و برای بنادر استفاده می شوند. 

class f900: در انتها نیز باید به دریچه های منهول f900 اشاره کنیم. این دریچه ها قادر به تحمل بار 90 تن هستند و از این رو بیشتر در فرودگاه ها استفاده می شوند.