عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوله فاضلاب

قیمت لوله فاضلاب از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام لوله کشی در مقیاس پایین یا بزرگ باید در نظر گرفت چرا که هنگام بررسی قیمت ها و مقایسه کیفیت که بر روی قیمت نیز اثرگذار است خودبخود تمامی فاکتورهای مؤثر بر کیفیت کار پروژه نیز لحاظ می شوند.

 

حتما اطلاع دارید که قیمت لوله فاضلاب همانند هر محصول و خدمات دیگری ثابت نیست و نمی توان برای آن قیمت تخمینی واحدی در نظر گرفت چرا که بسته به عوامل مختلف تغییر می کند. در این بخش مهم ترین عوامل مؤثر بر قیمت لوله فاضلاب را لیست می کنیم. با ما همراه باشید.

  1. نوع لوله: قطعا مهم ترین و بیشترین عامل مؤثر بر قیمت لوله های فاضلابی نوع لوله است. از لحاظ نوع و تنوع موجود در بازار، لوله های فاضلابی به چندین دسته تقسیم می شوند که هر کدام قیمت خاص خود را دارند:
  2. لوله پی وی سی یا PVC که با پیشرفت های بسیار زیاد نسبت به لوله های قبلی و با رنگ سفید توانستند سهم زیادی از بازار فروش را به دست بگیرند که تنوع زیاد در اتصالات و سایزهای مختلف نیز بی تأثیر نبوده است. از جمله عواملی که سبب انتخاب آنها به عنوان لوله فاضلابی شده می توان به سبکی، ماندگاری بسیار بالا و مقاومت زیاد اشاره کرد که البته در اثر نور خورشید شکننده شده و امکان خوردگی با آب گرم هم دارند.
  3. لوله پلیکا یا UPVC که نوع پیشرفته تر لوله های پی وی سی بوده و قیمت بالاتری هم دارند اما اختلاف قیمت زیاد در مقابل جدیدتر بودن رضایت بخش نیست.
  4. لوله PE یا پلی اتیلن از جمله لوله های محبوب فاضلابی است که بیشتر در فاضلاب شهری استفاده می گردد که بخاطر مقاومت بسیار زیاد، دوام بالا، طول عمر زیاد، وزن سبک و قیمت جایگاه بسیار خوبی کسب کرده که البته نیاز به اتصالات خاص خود دارد.
  5. لوله پوش فیت یا Push Fit که سرعت نصب بسیار زیادی داشته و در منازل مسکونی بسیار کاربرد دارد و نصب آن نیاز به داشتن دانش فنی سیستم فاضلابی نیست و نیازی به اتصالات خاصی هم ندارند. مقاومت بسیار بالا و تنوع زیاد، دوام زیاد و خطر نشتی بسیار پایین باعث شده تا قیمت بیشتری داشته باشد.
  6. نوع برند: دومین عامل مؤثر در قیمت لوله فاضلاب نوع برند آن است که قطعا خرید از برندهای بهتر بازار قیمت بیشتری خواهد داشت که البته شرکت صنعتی پترو قائم با وجود ساخت محصولات بسیار با کیفیت به کمک تکنولوژی های روز دنیا قیمت پایین تر و رقابتی را در نظر گرفته است.
  7. میزان اتصالات: به هر میزان نوع و تعداد اتصالات مورد نیاز بیشتر باشد، قیمت خرید لوله فاضلاب بیشتر خواهد شد چرا که لوله و اتصالات با یکدیگر باید خریداری شوند.
  8. متراژ: متراژ رابطه معکوس با قیمت نهایی خرید شما خواهد داشت.
  9. هزینه حمل و نقل

توجه داشته باشید که در کنار تمامی عوامل گفته شده باید نوسانات ارزی را نیز در نظر داشت که در کنار نوع لوله انتخابی دو عامل بسیار مهم تأثیرگذار بر قیمت لوله فاضلاب هستند.