جنس و ساختار دریچه منهول چدنی اصفهان

دریچه منهول چدنی اصفهان از نظر ساختار دارای 95% آهن، بین 1.2 تا 2.6% کربن و سیلیسیم نیز بین 1 تا 3% جنس و ساختار آن را تشکیل می دهد که همین امر سبب ساختار بسیار مقاوم و البته سنگین وزن آن شده است. زمان استفاده از دریچه های منهول یا آدم رو چدنی به ده­ ها سال پیش برمی گردد که نمونه های اولیه مورد استفاده بر روی منهول فاضلاب بودند تا ایمنی افراد و ماشین ها را تأمین کرده و راهی برای چک کردن فاضلاب، کابل کشی برق و لوله کشی های آب و گاز باشد. امروزه هم با اینکه جنس های کامپوزیتی، نانو کامپوزیتی و غیره تقریبا جایگزین جنس چدن خواهند شد اما دریچه منهول چدنی اصفهان هنوز جایگاه خود را در بین مصرف کنندگان حفظ کرده است.

از دریچه منهول چدنی اصفهان چه استفاده ای می شود؟

دریچه های منهول چدنی اصفهان کاربردهای متعددی دارد که ایده اولیه و اصلی ساخت این دریچه ها به منظور حفظ ایمنی عابران و خودروها هنگام عبور از روی منهول های فاضلاب بود ضمن اینکه قطر کافی داشته باشد تا تکنسین مربوطه (مخابرات، آب و فاضلاب، گاز و غیره) بتوانند در مواقع لزوم وارد منهول شده و به تعمیرات و یا بازرسی های دوره ای خود بپردازند که به همین دلیل به آدم رو هم معروف شدند اما کاربردهای دیگری هم رفته رفته از دریچه های منهول چدنی اصفهان گرفته شد که عبارتند از:

  • طراحی باز میله ای یا مشبک آنها که کمک بزرگی به جمع آوری آب های سطحی ناشی از باران و ذوب برف به شبکه های داخلی می کند که البته شیب مناسب کف خیابان ها نیز شرط اساسی است
  • طراحی سوراخ دار ریز آنها کمک به خروج گازهای فاضلاب از آنها می کند تا گاز داخل فاضلاب به مناطق مسکونی برنگردد و تجمع پیدا نکند که بسیار خطرناک است

معایب:

  • وزن زیاد و سختی حمل و نقل و باز و بسته کردن
  • خورده شدن در محیط های بسیار مرطوب و یا بخار گازهای سمی و خورنده
  • قیمت بالاتر نسبت به مدل های جدید

انواع دریچه منهول چدنی اصفهان

دریچه های منهول چدنی ساخت اصفهان در دو نوع کلی وجود دارند که مدل جدید بسیاری از معایب را تا حد زیادی رفع کرده است.

  1. نوع معمولی یا چدن خاکستری (Gray): از ویژگی های این نوع دریچه ها تولید به دو روش ساده و لولایی می توان اشاره کرد که از سایز 300 تا 800 موجود هستند. تحمل فشار تا 40 تن را دارند و به خوبی با سطح زمین در یک راستا قرار می گیرد.
  2. مدل جدید یا چدن داکتیل یا نشکن (Ductile): در دو نوع ساده و لولای تولید می گردند و مقاومت به ضربه در آنها بسیار بیشتر بوده چون از فریت/پرلیت ساختار آن شکل گرفته و سبک تر هم هستند. تحمل فشار تا 90 تن را هم دارند. در این نوع هم همسطح سازی دریچه با سطح به خوبی صورت می گیرد.

 

استانداردهای ساخت دریچه های منهول از جنس چدن اصفهان

استانداردهای اروپایی BS EN 124، INSO 14976، BS 8533 و گواهینامه های کیفی SGS و BVQL و ISO 9001 در ساخت این نوع دریچه ها در انواع مختلف مربع، دایره و مستطیلی شکل رعایت شده است.

قیمت دریچه منهول چدنی اصفهان

قیمت این نوع دریچه ها ثابت نیست چرا که براساس کلاس کاری (تحمل وزن از 1.5 تن تا 90 تن در کلاس های کاری A تا F)، سایز و ابعاد و وزن و حتی نوع (خاکستری و داکتیل) کاملا متغیر بوده و لذا پس از مشخص شدن این فاکتورها می توان قیمت قطعی را مشخص کرد.

شرکت صنعتی پترو قائم با تجربه بسیار طولانی در زمینه ساخت و عرضه دریچه های منهول چدنی در اصفهان و سرتاسر کشور آماده خدمات رسانی با کمترین قیمت و حاشیه سود برای شما مشتریان عزیز است.