دریچه منهول کوپلیمری چه نوع دریچه ای است؟

دریچه منهول کوپلیمری به دلیل اینکه حاصل ترکیب دو پلیمر مختلف است به این اسم معروف شده که کوپلیمر حاصل شده در فرایندهای بعدی برای ساخت دریچه منهول استفاده می­گردد که خواص فیزیکی و شیمیایی آن در مقایسه با پلیمرهای سازنده کاملا متفاوت است. با توجه به اینکه پلیمرهای سازنده چه خواصی داشته باشند، دریچه منهول کوپلیمری که بدین صورت ساخته می­­شود خواصی کاملا متفاوت داشته و کاربردهای مشخصی پیدا می­کند.

کاربرد دریچه منهول کوپلیمری

دریچه­های کوپلیمری را می­توان در صنایع آب و فاضلاب، گاز، نفت، مخابرات و کابل کشی برق زیر زمینی استفاده کرد که در رنگ و طرح­های مختلف ساخته شده که تأثیری در مقاومت ذاتی و ویژگی­های ساختاری آنها ندارد و حتی می­توان بسته به فرم منهول فاضلاب، فرم متناسب دریچه منهول را سفارش داد.

ویژگی های دریچه منهول از جنس کوپلیمر

  • با توجه به کاربرد گسترده دریچه های منهول کوپلیمری، ویژگی های مختلفی برای آنها بیان شده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
  • مقاومت در برابر خوردگی در اثر گازهای سمی و اسیدی سولفوریک اسید و یا کلیه مواد شیمیایی خورنده
  • مقاومت عالی در برابر زنگ زدگی ناشی از رطوبت محیط در هر دو سطح
  • وزن سبک و حمل و نقل راحت
  • کیفیت لوگو درج شده بر روی آنها در سطح قابل قبولی قرار دارد
  • تنوع رنگ و فرم بالا
  • عدم رسانایی در مقابل جریان برق
  • دارای بخشی برای پیچ و قفل تا در اثر عبور و مرور ماشین بخاطر وزن سبک بلند نشود
  • دوام بسیار بالا، بیشتر از 30 سال
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر انواع دریچه¬های منهول

کلاس های مختلف دریچه منهول کوپلیمری

از مهم­ترین خصوصیات و ویژگی­های دریچه منهول کوپلیمری میزان ضخامت و مقاومت آنها در تحمل فشار یا بار است که برحسب کیلو نیوتن یا KN بیان می­گردد که هر کدام معرف میزان مشخصی از مقاومت در برابر تحمل بار هستند و براساس آن کاربرد مشخصی دارند که نباید در سایر مکان­ها استفاده شود.

به عنوان مثال کاربرد دریچه منهول کوپلیمری با کلاس کاری بسیار بالا در جایی که به چنین مقاومتی نیاز نباشد صرفا باعث افزایش هزینه­ها خواهد شد و برعکس این حالت خطرات جانی و مالی در پی خواهد داشت.

  1. کلاس A15: این نوع کلاس کاری دریچه­های منهول کوپلیمری قابلیت تحمل بار 15 کیلو نیوتنی یا 1.5 تن را دارند. از این نوع در محل عبور و مرور عابرین پیاده یا سواره با دوچرخه و یا استفاده در چمن برای بستن منهول فاضلاب استفاده می­کنند.
  2. کلاس B125: از این نوع کلاس کاری دریچه­های منهول کوپلیمری از اسمشان نیز مشخص است که تحمل وزن تا 125 کیلو نیوتن یا 12.5 تن را دارند. کاربرد آنها در پارکینگ، مجتمع مسکونی و مکان­هایی با تردد متوسط ماشین و وسایل نقلیه است.
  3. کلاس C250: قابلیت تحمل بار تا 250 کیلو نیوتن یا 25 تن را دارند که در پیاده رو، خیابان و حتی اتوبان که رفت و آمد وسایل نقلیه زیاد است استفاده می­کنند.
  4. کلاس D400: این نوع دریچه منهول کوپلیمری تا 400 کیلو نیوتن یا 40 تن بار را تحمل می­کند و لذا برای عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بزرگراه­ها مناسب است.
  5. کلاس E600: تحمل وزن تا 600 کیلو نیوتن یا 60 تن را دارد و برای بنادر بسیار مناسب است.
  6. کلاس F900: تحمل وزن آنها به 900 کیلو نیوتن یا 90 تن می­رسد که برای فرودگاه­ها و مقاومت در برابر عبور و مرور هواپیماها مناسب است.

قیمت دریچه منهول کوپلیمری

شرکت صنعتی پتروقائم به عنوان بزرگ­ترین و حرفه­ای شرکت تخصصی در زمینه­های مختلف نفت و گاز، آب و فاضلاب و پتروشیمی در داخل کشور اقدام به عرضه دریچه منهول کوپلیمری در انواع کلاس کاری با قیمت­های بسیار مقرون به صرفه نموده است. با توجه به اینکه قیمت این دریچه­ها بستگی به عواملی نظیر کلاس کاری، نوع کاربرد، ضخامت و مواد اولیه و نوسانات ارزی دارد لذا توصیه می­شود برای کسب اطلاع دقیق از قیمت­ها با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، بهترین محصول را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید.