ویژگی ها و کاربرد های دریچه منهول چدنی اصفهان

اگر کمی در حین رانندگی و پیاده روی در خیابان و پیاده رو دقت کرده باشید، با دریچه های منهول بسیاری روبرو شده اید. بیشتر این دریچه ها، دریچه منهول چدنی اصفهان هستند. زیرا بهترین نمونه دریچه های منهول که برای پوشش دهی به چاه فاضلاب ها مورد استفاده قرار می گیرد، در استان اصفهان تولید می شوند. 

این دریچه ها را اصولا برای حفظ امنیت بیشتر عابران، و دسترسی آسان ماموران راه سازی به خطوط زیر زمینی تولید و به بازار عرضه می کنند. از این رو بسته به محلی که از دریچه ها منهول استفاده می شود، آنها را با توان باری متفاوتی تولید می کنند. 

در میان انواع دریچه های منهولی که تولید می شوند، دریچه منهول چدنی اصفهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. زیرا این دریچه های منهول از وزن بالایی برخوردار هستند و برای محیط های خاص استفاده می شوند. هر چه میزان وزن یک دریچه منهول بالاتر باشد، قدرت مقاومت آن نیز بالاتر میرود. 

پس باید بگوییم قدرت تحمل بار دریچه منهول چدنی اصفهان نسبت به نمونه های دیگر این دریچه ها بالاتر است. به طور کلی وزن این دریچه ها بین 10 تا 110 کیلو گرم متغیر است. این دریچه ها خود به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، که هر یک دارای ویژگی های خاصی می باشد. 

مهمترین خصوصیت های دریچه منهول چدنی اصفهان

دریچه های منهول چدنی، از خاکستر چدن و آهن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز از وزن بالایی برخوردار است. از جمله ویژگی هایی که باعث محبوبیت این دریچه های منهول گردیده است، باید به تنوع سایز های تولیدی آن اشاره نماییم. زیرا می توان از این دریچه ها برای محیط های مختلفی استفاده کرد. 

دریچه منهول چدنی اصفهان بر اساس استاندارد BS EN124 CLASS D400 – C250 تولید و تست می شود. علاوه بر آن این دریچه ها را بر اساس استاندارد ریخته گری DIN EN 1693 & BS 497 & EN 1563 نیز طراحی و تولید می کنند. 

بیشتر دریچه های منهول چدنی، از جنس بدنه خاکستری و داکتیل برخوردار هستند. این دریچه ها در دو مدل لوله دار که ضد سرقت هستند و بدون لوله تولید و به بازار عرضه می شوند. دریچه منهول چدنی اصفهان پوششی مناسب برای محیط های مختلف هستند و از ضخامت 250 میکرون برخوردار می باشند. 

تنوع رنگی تولید این دریچه ها، باعث شده است تا از دریچه های منهول چدنی در محیط های خاص نیز استفاده شود. محیط هایی همچون فرودگاه ها، معابر عمومی و جاده هایی با ترافیک سنگین. این دریچه ها دارا واشر میان درب و بدنه بوده و این واشر از آلودگی صوتی و پرش درب جلوگیری به عمل می اورد. 

برای استفاده از دریچه منهول چدنی اصفهان لازم است از پیچ استنسیل استیل 304 استفاده شود. زیار این پیچ ها خاصیت ضد اکسیده شدن دارند و برای پوشش دهی در محیط های فاضلابی که دارای گازهای اسیدی هستند، مناسب به شمار می روند. 

می توان با استفاده از دریچه ها منهول چدنی بر روی چاه های فاضلاب و منهول، به راحتی به لوله های زیرزمینی فاضلاب دسترسی یافت. علاوه بر آن نیز می توان چاه های دفع اب های سطحی را پوشش داد. پس استفاده از این دریچه ها بسیار پرکاربرد می باشد.