دریچه منهول کوپلیمری به دلیل اینکه حاصل ترکیب دو پلیمر مختلف است به این اسم معروف شده که کوپلیمر حاصل شده در فرایندهای بعدی برای ساخت دریچه منهول استفاده می­گردد که خواص فیزیکی و شیمیایی آن در مقایسه با پلیمرهای سازنده کاملا متفاوت است. با توجه به اینکه پلیمرهای سازنده چه خواصی داشته باشند، دریچه منهول کوپلیمری که بدین صورت ساخته می­­شود خواصی کاملا متفاوت داشته و کاربردهای مشخصی پیدا می­کند.

کاربرد دریچه منهول کوپلیمری

دریچه­های کوپلیمری را می­توان در صنایع آب و فاضلاب، گاز، نفت، مخابرات و کابل کشی برق زیر زمینی استفاده کرد که در رنگ و طرح­های مختلف ساخته شده که تأثیری در مقاومت ذاتی و ویژگی­های ساختاری آنها ندارد و حتی می­توان بسته به فرم منهول فاضلاب، فرم متناسب دریچه منهول را سفارش داد.

ویژگی های دریچه منهول از جنس کوپلیمر

  • با توجه به کاربرد گسترده دریچه های منهول کوپلیمری، ویژگی های مختلفی برای آنها بیان شده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
  • مقاومت در برابر خوردگی در اثر گازهای سمی و اسیدی سولفوریک اسید و یا کلیه مواد شیمیایی خورنده
  • مقاومت عالی در برابر زنگ زدگی ناشی از رطوبت محیط در هر دو سطح
  • وزن سبک و حمل و نقل راحت
  • کیفیت لوگو درج شده بر روی آنها در سطح قابل قبولی قرار دارد
  • تنوع رنگ و فرم بالا
  • عدم رسانایی در مقابل جریان برق
  • دارای بخشی برای پیچ و قفل تا در اثر عبور و مرور ماشین بخاطر وزن سبک بلند نشود
  • دوام بسیار بالا، بیشتر از 30 سال
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر انواع دریچه¬های منهول

کلاس های مختلف دریچه منهول کوپلیمری

از مهم­ترین خصوصیات و ویژگی­های دریچه منهول کوپلیمری میزان ضخامت و مقاومت آنها در تحمل فشار یا بار است که برحسب کیلو نیوتن یا KN بیان می­گردد که هر کدام معرف میزان مشخصی از مقاومت در برابر تحمل بار هستند و براساس آن کاربرد مشخصی دارند که نباید در سایر مکان­ها استفاده شود.

به عنوان مثال کاربرد دریچه منهول کوپلیمری با کلاس کاری بسیار بالا در جایی که به چنین مقاومتی نیاز نباشد صرفا باعث افزایش هزینه­ها خواهد شد و برعکس این حالت خطرات جانی و مالی در پی خواهد داشت.

  1. کلاس A15: این نوع کلاس کاری دریچه­های منهول کوپلیمری قابلیت تحمل بار 15 کیلو نیوتنی یا 1.5 تن را دارند. از این نوع در محل عبور و مرور عابرین پیاده یا سواره با دوچرخه و یا استفاده در چمن برای بستن منهول فاضلاب استفاده می­کنند.
  2. کلاس B125: از این نوع کلاس کاری دریچه­های منهول کوپلیمری از اسمشان نیز مشخص است که تحمل وزن تا 125 کیلو نیوتن یا 12.5 تن را دارند. کاربرد آنها در پارکینگ، مجتمع مسکونی و مکان­هایی با تردد متوسط ماشین و وسایل نقلیه است.
  3. کلاس C250: قابلیت تحمل بار تا 250 کیلو نیوتن یا 25 تن را دارند که در پیاده رو، خیابان و حتی اتوبان که رفت و آمد وسایل نقلیه زیاد است استفاده می­کنند.
  4. کلاس D400: این نوع دریچه منهول کوپلیمری تا 400 کیلو نیوتن یا 40 تن بار را تحمل می­کند و لذا برای عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بزرگراه­ها مناسب است.
  5. کلاس E600: تحمل وزن تا 600 کیلو نیوتن یا 60 تن را دارد و برای بنادر بسیار مناسب است.
  6. کلاس F900: تحمل وزن آنها به 900 کیلو نیوتن یا 90 تن می­رسد که برای فرودگاه­ها و مقاومت در برابر عبور و مرور هواپیماها مناسب است.

قیمت دریچه منهول کوپلیمری

شرکت صنعتی پتروقائم به عنوان بزرگ­ترین و حرفه­ای شرکت تخصصی در زمینه­های مختلف نفت و گاز، آب و فاضلاب و پتروشیمی در داخل کشور اقدام به عرضه دریچه منهول کوپلیمری در انواع کلاس کاری با قیمت­های بسیار مقرون به صرفه نموده است. با توجه به اینکه قیمت این دریچه­ها بستگی به عواملی نظیر کلاس کاری، نوع کاربرد، ضخامت و مواد اولیه و نوسانات ارزی دارد لذا توصیه می­شود برای کسب اطلاع دقیق از قیمت­ها با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، بهترین محصول را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید.